zondag 14 augustus 2011

een heel nieuw begin

Wat gaat de tijd toch snel..voordat je het weet ben je alweer aan het werk, maar gelukkig is dat voor mij nog 7 jaar als alles mee zit.
Ik begon als klein meisje(12 jaar) in de 1e op groevenbeek, vmbo...daar had ik gelukkig nog allemaal bekende om me heen dus was het allemaal niet zo erg. Klas 2 was ook nog met veel bekende en ook was nieuwe, dus nieuwe 'vrienden'. Klas 3 en 4 gingen net zo..al hoe wel..klas 4 was natuurlijk examen jaar. Eind van het jaar hoor je dat je geslaagd ben:D maar om naar havo te kunnen, wat ik toch wel heel graag wilde. moest ik een herkansing doen. Nou ook dat had ik gehaald en ik kon mee met mijn vriendinnen naar Havo. gezellig. 
Maar op Havo maakte ik al snel nieuwe vrienden, bracht daar de pauzes mee door en trok steeds meer met hun op. Natuurlijk zag ik mn oude vrienden ook nog wel maar niet zo veel meer. 
Toen door naar Havo 5..weer examen. Dit keer een stuk lastiger dan verwacht..Tja vmbo deed ik tenslotte met 2 vingers in mn neus:P... 
Eind van Havo 5 examens gehad en nu in stress wachten op telefoontje..ja hoor 2 over half 3 telefoon: je bent helaas gezakt. je kan nog wel herprofileren..maar daar had ik allemaal geen zin meer in..Toen maar eens open dagen van mbo gaan bezoeken en gekozen om Sport en bewegen te gaan doen. aangezien ik eerst Calo wilde gaan doen.
Nu dus ingeschreven voor sport en bewegen op landstede.2 september intake. Heel leuk allemaal maar waar ik het meest tegen op zie is dat ik er alleen heen moet, geen bekende om me heen. Geen bekend terrein, want van vmbo naar havo op groevenbeek was ook bekend terrein..kon zo terug naar vmbo lopen. hier kan dat allemaal niet meer, dus ergens in mij zit wel wat angst...zullen er veel aardige meiden zijn of alleen maar van die huppelkutjes die indruk willen maken op jongens ofzo...en tja, hoe zit het met de jongens, zullen ze me accepteren of zullen ze me net als op basisschool en deel middelbare gaan pesten. Hekel aan me hebben?!
Er zit natuurlijk wel een groot leeftijdsverschil tussen mij en de rest denk ik..ik ben 18 en de meeste die Mbo gaan doen komen toch echt van 4 vmbo of lager dus zullen 15 of 16 zijn. Wat zal ik mij oud voelen....Gelukkig ben ik zelf een persoon dat makkelijk vrienden maakt dus daar vrees ik niet om. En gelukkig blijf ik mijn oude vrienden ook nog spreken op msn/hyves/facebook of al die andere contact sites:) en zal ik eigenlijk alleen maar meer vrienden krijgen en hopelijk geen 1 kwijt raken. Maar toch voelt het raar en vind ik het spannend....Maar ik ga met vol goede moed op naar 4 jaar Mbo sport en bewegen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten